onsdag 24 november 2010

Barnvakt och allergi

I helgen övade jag mitt mammahjärta på att inte hela tiden vara med min son... Svårare än jag någonsin kunde ana. På lördagen kom faster Therese och tog hand om den lille några timmar (Tack snälla!) och på söndagen var jag och syster Anna som var uppe i sthlm över dagen på vift i FEM timmar! Väääldigt långt för en ovan hönsmamma men samtidigt väldigt skönt att få ett avbrott och inte bara vara mamma. Dessutom måste jag ju, (och Edvin) börja öva, nu är det mindre än två månader tills skolan börjar och Fredrik ska vara pappaledig.

Igår upptäckte jag runt lunch att han var ovanligt röd om kinden och örat... Detta spred sig i ansiktet och han fick även utslag på magen stackarn. Det hela slutade med att vi tillbringade kvällen på Närakuten för barn och den lille fick två olika allergimediciner innan det gav med sig. Nu har det dock försvunnit och han verkar vara sig själv igen, om än lite tröttare än vanligt.



Nu idag ska vi ta oss iväg på mammabebisträff och resten av veckan ska Edvin och jag försöka göra det lite adventsfint härhemma, vi får väl se hur det går =)

1 kommentar:

  1. Heja er!
    Det kommer säkert gå hur bra som helst i vår. :)
    Vi vill julfika med er innan jul oxå! Så lämna en lucka till oss. Vi hörs.
    /frida

    SvaraRadera